** جنبش ایثار **

**  جنبش ایثار  **
آخرین نظرات
نویسندگان

یوسف زهرا و یوسف نبی

جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲ ب.ظ

یوسف زهرا و یوسف نبی

امام صادق علیه السلام می فرمایند: « در حقیقت برای صاحب این امر شباهتی به یوسف است»

(تفسیر نور الثقلین، ج 2، ص 459)

شباهت های زیادی بین حضرت ولیعصرأ و حضرت یوسف وجود داردکه در این جا به بیان قسمتی از آنها می پردازیم:

1- یوسف زیباترین اهل زمان خود بود ولی در مورد آقا امام زمانأ بهتر است بگوئیم:

حسن یوسف دم عیسی ید بیضا داری    آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری

 

2-  یوسف توسط برادرانش به چاه انداخته شد و افسوس و صد افسوس که امام زمانأ ما توسط اعمال ما و غفلت ما از او در غیبت  به سر می برد. به راستی چرا این جامعه بزرگ شیعی به یاد آن امام مظلوم نیست تا او را از چاه غیبت بیرون آورد؟!!

 

3-  برادران یوسف، او را به قیمت اندک و به فرمایش قرآن به «ثمنٍ بخس» فروختند ولی ما که ادعای محبت آن حضرت را می نمائیم امام خود را به چه قیمتی فروختیم، به قیمـت حب جاه و مقام و مال دنیا و .....؟!

 

4-  برادران یوسف، او را در زمان غیبتش دیدند و نشناختند. ما هم آن حضرت را در کوچه و بازار می بینیم و نمی شناسیم چنانچه در روایت داریم در بازارهای شما راه می رود روی فرش های شما قدم می گذارد.

 

5-  یوسف دچار زندان شد، یوسف زهرا سلام الله علیها هم در زندان غیبت است ولی نمی دانیم این زندان چقدر طول خواهد کشید. آن قدر آن امام عزیز به فکر ماست که امر به دعا برای فرج نموده و فرموده است که این فرج (و گشایش برای کارهای خود) شماست.

 

6-  خداوند کار یوسف را در یک شب فراهم کرد، با دیدن یک خواب.کار ظهور حضرت نیز طبق روایت رسول اکرم, یک شبه فراهم خواهد شد.

 

پس ای شیعه!! نگو امام زمان حالا نمی آید بلکه از خدا بخواه و دعا کن وخوب عمل کن. مانند دعا، مال(صرف مال)،نذر کتاب مهدوی و اهداء به  دیگران، تبلیغ، بیان ویژگی های زندگی بهشتی زمان ظهور، بیان ویژگیهای اخلاقی آن حضرت برای دیگران خصوصا افرادی که دید خوبی نسبت به آن امام مهربان ندارند و یا به آن امام مهربان تهمت زده و می گویند وقتی بیاید همه را از دم تیغ شمشیرش خواهد گذراند!!خلاصه به هر نحوی که می توانیم مردم را شیفته آن حضرت کرده و زمینه ظهورش را مهیا کنیم و مطمئن باشیم که خداوند فرج رادریک شب فراهم خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند:ما به زمان ظهور امام زمانأ این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده ایم،زیرا معرفتها پیشرفت کرده است.

منبع : سایت یاران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۳۱

نظرات  (۱)

سمفونی ایتالیایی آمریکایی
شمارابه دیدن کلیپ هیجان انگیزمازراتی وکروت دعوت میکنیم.
http://jabeh.com/watch/8g2294/embed

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی