** جنبش ایثار **

**  جنبش ایثار  **
آخرین نظرات
نویسندگان

جمشید جاودانیان

جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷ ق.ظ

جمشید جاودانیان استاد بزرگ چتربازی، کوهنوردی، جودو، تکواندو، کاراته، غواصی و تکاوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۴۱ در شهر مرودشت فارس دیده به جهان گشود.

وی پس از گذراندن دوران نوجوانی و جوانی و طی کردن مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سال 1359 پا به دانشکده افسری گذاشت و لحظه لحظه­ ی عمر خود را در راه آرمانش فدا کرد.

جاودانیان در سال 1363 به سمت فرماندهی گروهان سوم گردان 101 تیپ 55 هوابرد شیراز تعیین و برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی راهی مناطق عملیاتی غرب کشور در کردستان شد.

وی در عملیات والفجر 9 مجروح شد و در عملیات­ های دیگر از جمله کربلای 4 و 5 شرکت داشت. مصاحبه ­ای تلویزیونی در والفجر 9، در زیر آتش رگبار مسلسل­ ها، هلی ­کوپترها، توپ­ ها و تانک­ های دشمن، چهره­ ی زیبا و با استقامت مردی را نشان می­ داد که جمشید جاودانیان نام داشت.

    مجله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷) |  مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس

امیر سرتیپ جمشید جاودانیان، مالِ دنیا نبود و هیچ گاه به زمین نچسبید. بدنش با رختخواب آشنایی نداشت و زیلو، زیرانداز عارفانه ­اش بود و هنگامی که به شهادت رسید، پیکر پاکش 50 روز در زیر آفتاب داغ و سوزان سومار، عشق او را به معبودش به حد اعلا رساند.

شهید جاودانیان در 31 تیر ماه 1366 در زیر قله ­ی «کهنه ریگ» در منطقه­ ی سومار، بر اثر اصابت ترکش خمپاره زخمی شد و بر اثر درگیری شدید و حجم بالای آتش و نبودن امکانات نجات، جان به جان آفرین تسلیم نموده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و بدین سان جاودانیان، جاودانه شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران با شکوه و پر حماسه هشت سال دفاع مقدس بیش از 48 هزار شهید والامقام و سرافراز را تقدیم آرمان های نظام اسلامی کرده که شهید امیر سرتیپ جمشید جاودانیان یکی از آنان است، او که به شیر بیشه ی سومار و ببرکوههای کردستان شناخته می شد.

    فرازی از وصیت‌ نامه شهید امیر سرتیپ جمشید جاودانیان

ای حسین! تو که در کربلا یکایک شهدا را در آغوش می ­کشیدی و می­ بوسیدی و وداع می­ کردی، آیا ممکن است هنگامی که من نیز به خاک و خون می­ غلطم، تو دست مهربانت را بر قلب من بگذاری و عطش عشق مرا به خود، سیراب کنی؟!

خدایا! تو را شکر می­ کنم که مرا در کوی غم گداختی و در دریای درد، آب­دیده کردی و در برابر حوادث روزگار، رویین تنم کردی تا سخت­ ترین مشکلات حیات و خطرناک­ ترین ضربه­ های تاریخ را عارفانه و عاشقانه تحمل کنم.

گلزار شهدای شیراز، پذیرای جسم سوخته و قلب شکسته ­ی این عارف به الله است.

یاد و نام این شهید سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران برای همیشه در تاریخ ماندگار حماسه و ایثار این مرز و بوم گرامی باد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی