** جنبش ایثار **

**  جنبش ایثار  **
آخرین نظرات
نویسندگان

من گناه کارم کمکم کنید...

شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸ ق.ظ

سلام خسته نباشید امیدوارم نامه ی منو تا اخرش بخونید پسری هستم 20 ساله اهل هر گناهی که بگید هستم بجز لواط زنا دزدی ربا -من نماز نمیخونم یا اگی هم بخونم سبک میشمارم نمازمو دلبخواهی میخونم نماز صبحمو یا اصلا نمیخونم یا هر صد سال یه بار میخونم اونم قضا کلی نماز و روزه ی قضا به گردنمه به پدر و مادرم احترام نمیگذارم حتی اعصابم خورد شه کتکشون هم میزنم خیلی من بدبختم و پستم حتی کارم بجایی کشیده که به پدر ومادرم فحش هم میدم که روزی هزار بار ارزوی مرگ میکنم برای خودم فیلم های مستهجن هم نگاه میکنم اهل استمنا هم هستم غیبت هم میکنم فراوان دروغ میگویم بسیار اهل نجاست و طهارت هم نیستم درسم رو هم رها کردم و دیگه نمیخونمش پدر ومادرم روزی هزاران بار نفرینم میکنند بخاطر کارهایم فحش های زننده و رکیک هم میدهم من خیلی پست وکثیف هستم والان اینو چند وقتو تو خودم حس میکنم اما هیچکس پیشم نیست که کمکم کنه پیش کی برم چیکار کنم از خودم متنفرم تازه فهمیدم که همه ی ما ها یه روز میمیریمو هر کی حسابش جدا فهمیدم که دنیا ارزش هیچی رو نداره وهرکاری که کردم مثل تف سر بالا به خودم برگشته نمیدونم چجور از تو این گناهام در بیام توشون گیر کردم نمیدونم چجور برگردم به پیش درگاه خدا چجور توبه کنم من حتی یک خط قران خوندنو بلد نیستم ایا خدا توبمو میپذیره با این همه گناهان سنگین از گناهان کبیرم چطور طلب مقفرت کنم نمیدونم هیچ وهیچ از همه ی کارهام پشیمونم اما نمیدونم چطور جبرانشون کنم ایا راه برگشت هست مغزم به هیچ کار نمیکنه بس گناه کردم....نمیدونم یه چیزی تو درونم بهم میگه خدا تو رو هیچ وقت نمیبخشه این حس همیشه باهامه ارزوی مرگ برای خودم میکنم....من هیچ جایی تو این دنیا ندارم چطور برگردم میخوام یه مسلمون واقعی شم مثل ایت الله العظمی بهجت ره پاک ترین انسان روی کره ی خاکی ....من مردم ازار هم هستم همه ی همسایه از دستم به ستوه امدن و هر روز پیش خانواده شکایتم میکنند شدم مایه ی خفت پدر ومادرم........کمکم کنید لطفا بهم راهکار ی نشون بدید که چیکار کنم و چه کنم-ببخشید سرتونو درد اوردم-ممنون

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
گرچه منزل بس خطرناک است و مقصد ناپدید هیچ راهی نیست کان را نیست پایان، غم‌مخور
در آغاز لازم است پیامی که خداوند از طریق پیامبرش برای بندگان گناهکار خود فرستاده بشنوید:«(ای رسول ما) به آن گروه از بندگانم که با گناه‏ کردن ، بر نفس خویش ظلم و ستم روا داشته اند، بگو: هرگز از رحمت بی‏منتهای خدا نا امید مباشید. چه آن که خداوند همه گناهان شما را ( در صورت توبه ) خواهد بخشید، که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است.»(1) شاعر گویا همین پیام را در قالب شعر چنین بیان کرده است:
غرق گنه نا امید مشو ز دربار ما که عفو کردن بود در همه دم کار ما
بنده شرمنده تو ، خالق بخشنده من بیا بهشتت دهم مرو تو در نار ما
توبه شکستی بیا، هر آنچه هستی بیا امیدواری بجو ز نام غفار ما
پرسشگر گرامی ! نامه ات را با دقت تا آخر خواندیم، وقتی این جمله را می خواندیم « اهل هر گناهی که بگید هستم»، به یاد جوانی افتادیم که آمده بود نزد پیامبر اکرم(ص) حرف های شما را می زد. او که داشت گریه می کرد، خدمت رسول خدا (ص) رسید و گفت: ای رسول خدا! به دادم برس.
- چه شده؟
ای رسول خدا! هیچ گناهی نیست که من انجام نداده باشم، ولی الان پشیمانم. اگر توبه کنم خداوند توبه ام را قبول می کند و مرا می بخشد؟
فرمود: «آیا پدر یا مادرت زنده هستند؟ گفت: بله، پدرم زنده است.حضرت فرمود: برو به او نیکی کن تا آمرزیده شوی.
وقتی او راه افتاد، پیامبر(ص) به اصحابش رو کرد و فرمود: کاش مادرش زنده بود، اگر او زنده بود و به او نیکی می کرد، زودتر آمرزیده می شد.»(2)
عزیز گرامی ! کلید بهشت و جهنمت دست پدر و مادرت است، به آنان محبت کن ، تا از خدا محبت ببینی، به آنان نیکی کن ، تا مورد عنایت و دعای خیر رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) و امام زمان (ع) قرار بگیری. پیامبر اکرم (ص) فرمود: هر کسی به پدر و مادرش به خاطر رضای خدا خدمت کند و نگاه محبت آمیز به آنان داشته باشد، خداوند برای هر نگاه شان ثواب یک حج قبول شده در نامه اعمال شان می نویسد. شخصی که حرف های حضرت را گوش می داد، پرسید: یا رسول الله! اگر فردی یک روز صد مرتبه برود پدر یا مادرش را ببیند و به آنان محبت و خدمت کند چی؟ آیا خداوند ثواب صد حج را به او خواهد داد؟ حضرت فرمود: اگر روزی صد هزار مرتبه هم برود به آنان نگاه محبت آمیز داشته باشد ، خداوند هم ثواب صد هزار حج قبول شده را در نامه اعمالش می نویسد.
بزرگترین گناه شما – که در درجه اول باید از آن توبه عملی کنی تا درهای رحمت خدا به سوی شما باز شود، بی حرمتی نسبت به پدر و مادر است. تا این مشکل را حل نکنی، مشکلات دیگر حل شدنی نیست. زیرا امام صادق (ع) فرمود: هر کسی با حالت خشم و غضب به پدر و مادرش نگاه کند، نماز و روزه آن شخص قبول نیست. حتی اگر پدر و مادرش به او ستم کرده باشند.(3) خداوند در قرآن احترام و احسان به پدر و مادر را در ردیف اطاعت و بندگی خود قرار داده است، (4) در روایات بی حرمتی به آنان در ردیف بی حرمتی به پیامبر اکرم (ص) و بی حرمتی به خدا شمرده شده است. پیامبر(ص) فرمود: "کسی که پدر و مادر خود را ناراحت کند، خدای را به غضب در آورده است."(5)
و در حدیث دیگری از آن حضرت نقل شده : "کسی که والدین خود را بیازارد، مرا اذیت کرده و کسی که مرا بیازاد، خدا را آزار داده ، و آزار کننده خدا ملعون است".(6) و فرمود : رسول خدا فرمود: ملعون است، ملعون است کسی که پدر یا مادرش را بزند و یا مورد عاق آنان قرار گیرد.(7)
ای عزیز گرامی ! یکسره شکر گزار خدا باش، زیرا اگر نور رحمت او در دل شما نمی درخشید، هرگز از لحاظ روحی متحول نمی شدی و موفق به توبه نمی گشتی. خدایی که شما را موفق به توبه کرد، در صورت توبه حقیقی و عملی ، قطعا توبه ات را می پذیرد و همه گناهان شما را می بخشد. آری «هر درد و مرضی، دارویی دارد ، داروی گناهان هم، توبه و استغفار است». (8) پس اگر کسی مرتکب گناه یا گناهانی شود، کبیره باشد یا صغیره، کم باشد یا زیاد، ولی پشیمان شده باشد و توبه حقیقی نماید و به درگاه خداوند استغفار کند، خداوند توبه او را می پذیرد و گناهان او را می بخشد.
توبه صفحه قلب را از آلودگی پاک و تیرگی را به روشنایی مبدل می سازد.
نوشته ای: که می خواهم مسلمان واقعی شوم و.. بله ، خداوند به لطف خود راه را بازگذاشت. آیا داستان فضیل بن عیاش را نشنیده ای؟ او که از راهزنان و رئیس دزد های راهها و سر گردنه ها بود. این مرد شرور خراسانی در شرارت شهره شده بود. او امنیّت را از مردم، به ویژه مسافرین سلب نموده بود. شبى که براى ربودن دخترى ، از پشت بام همسایه منزل آن دختر، خواست عبور کند ، در نیمه شب صداى تلاوت قرآن را از همسایه شنید. او آیه 16 سوره حدید را می خواند . یعنی آیه شریفه« أَ لَمْ یَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ ...» آیا وقت آن نرسیده است که دل هاى مؤمنان در برابر ذکر خدا و آنچه از حقّ نازل کرده است،تسلیم و خاشع گردد؟! فضیل با شنیدن این آیه تکانی خورد ، به خودش گفت: چرا وقت آن رسیده است . برگشت ، از همه گناهان توبه کرد، محضر امام صادق(ع) رسید. پیش آن حضرت شاگردی کرد، و یکی از علمای بزرگ و ، و زهاد و تقوا پیشگان معروف گشت.(9) امیدواریم با مطالعه بیشتر و کسب شناخت و معرفت زیادتر و عمل به واجبات و تر گناهان و جبران گذشته ها و پایبندی به نماز اول وقت، به هدف و مقصود خود برسید. اگر راهنمایی بیشتری خواسته باشید ، می توانید مجددا برای ما نامه بفرستید و یا با شماره 09640 بدون کد و پیش شماره،
با کارشنان این مرکز تلفنی صحبت کنید.
پی نوشت ها :
1. زمر( 39)، آیه 53-54.
2. محمد باقر کمره‏اى، آداب معاشرت- ترجمه جلد شانزدهم بحار الانوار، ناشر اسلامیه‏، ج 1، ص 53.
3. محدث نوری، مستدرک الوسایل ، مؤسسه آل البیت، قم 1408 ش، ج 15، ص 195.
4. همان، ج15، ص204.
5. بقره (2)، آیه 83.
6. حسن بن ابی الحسن دیلمی، ارشاد القلوب، ناشر دار الشریف الرضی للنشر، 1413 ق، ج1، ص176.
7. محمد باقر کمره‏اى، آداب معاشرت، ج 1، ص 55.
8. محمد بن الحسن الحر العاملی، وسائل الشیعه، مؤسسة آل البیت، قم، 1409 ه.ق، ج 14، ص 243.
9. تفسیر طبری، ذیل تفسیر آیه 16 سوره حدید، و ترجمه تفسیر مجمع البیان، انتشارات فراهانی، سال نشر1360 ش، ج 24، ص 227.
موفق باشید.

مرکز پاسخ گویی به سوالات دینی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۸
خادم ارباب

گناه

نظرات  (۲)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

سلام.
وب خوبی دارین
ممنون میشم به وب من هم سر بزنین و نظر خودتون رو بگین.

دانلود رمان dl-roman.ir
اماده ی تبادل هم هستم اگه شما هم حاضر هستین حبر بدین :)
پاسخ:
سلام شما هم وب خیلی خوبی داری
حتما سر می زنم
خیلی خوش حال می شم با وب شما تبادل لینک کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی